Zavedení nového místního poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci od 1.1.2022
Sdělení a odpovědi k vaším dotazům
Z dosavadních dotazů a zkušeností s vyplňováním formuláře ohlašovací povinnosti upozorňujme zejména na tyto případy:
- Formulář nepodávají jednotliví majitelé bytů v domech, kde vzniklo společenství vlastníků jednotek, ale za všechny své členy jedno ohlášení podává společenství.
- U nemovité věci, kterou vlastní více majitelů (podílníků), podává ohlášení jeden z majitelů.
- U bytového domu, kde nevzniklo společenství vlastníků jednotek, podává ohlášení každý majitel bytové jednotky.
- Ohlašovací povinnost se podává vždy a to i v případě, že majitel nemovité věci nepožaduje svoz komunálního odpadu. Může jít např. o nemovitost určenou k bydlení nebo k rodinné rekreaci, která není obývána majitelem nebo jeho rodinou a není ani pronajímána k nájemnímu bydlení. V těchto případech majitel vyplní všechny požadované údaje v ohlašovací povinnosti vyjma údaje o počtu svozových nádob a místo toho uvede „neobývána, nepožaduji svoz“.
- Pro vznik poplatkové povinnosti je rozhodující, zda nemovitost někdo obývá, tj. tvoří v ní odpad. Přitom není podmínkou, aby dotyčný měl v dané nemovitosti trvalý pobyt, ale fakticky v ní pobýval. V takovém případě je nutno ohlašovací povinnost podat.
Sdělení
Zastupitelstvo města Napajedla dne 22. září 2021 schválilo Obecně závaznou vyhlášku č. 3/2021 o obecním systému odpadového hospodářství a současně zrušilo stávající platnou Obecně závaznou vyhlášku č. 1/2006, kterou se stanovuje systém shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na území města Napajedla.
Dne 24. listopadu byla zastupitelstvem schválena také Obecně závazná vyhláška č. 4/2021 o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci Znění obou nových vyhlášek je k dispozici na webových stránkách města.
Účinnost obou nově schválených obecně závazných vyhlášek je stanovena od data 1.1.2022 a konec účinnosti rušené obecně závazné vyhlášky je stanoven k datu 31.12.2021. Na základě uvedených legislativních změn dochází od 1.1.2022 k přechodu od smluvního systému likvidace komunálního odpadu k poplatkovému systému likvidace komunálního odpadu. Za svoz komunálního odpadu se nově bude platit na základě poplatkové povinnosti stanovené podle kapacity soustřeďovacích nádob tj. úhradou nově zavedeného místního poplatku.
V prosincovém vydání Napajedelských novin je v příloze formulář Ohlašovací povinnost pro místní poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci se základem poplatku podle kapacity soustřeďovacích prostředků na odpad. V elektronické podobě je tento formulář dostupný na stránkách města Napajedla (napajedla.cz, v části Úřad – Formuláře ke stažení – Odbor finanční).
Ohlašovací povinnost vyplňují a odevzdávají majitelé nemovité věci – bytového domu, rodinného domu, bytu, stavby pro rodinnou rekreaci - fyzické nebo právnické osoby nebo společenství vlastníků jednotek (pokud pro bytový dům vzniklo). Formulář odevzdejte buď v písemné podobě na podatelně Městského úřadu Napajedla nebo zašlete poštou, anebo v elektronické podobě jej zašlete do datové schránky města (rmzbckn) nebo s opatřeným elektronickým podpisem na e-mail: podatelna@napajedla.cz a to v termínu do 15. února 2022. Vyplněním přiložené ohlašovací povinnosti současně oznámíte velikost odpadní nádoby na komunální odpad z nemovitosti a stanovíte si četnost jeho svozu.
Na základě údajů uvedených v ohlašovací povinnosti bude stanovena výše místního poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci se základem poplatku podle kapacity soustřeďovacích prostředků na odpad. Úhrada tohoto poplatku bude probíhat do 30. dubna 2022. Společenství vlastníků jednotek mohou zaplatit první polovinu poplatku do 30. dubna a druhou do 30. září. Platit se bude na pokladně Městského úřadu Napajedla hotově nebo platební kartou. Společenství vlastníků jednotek může platit i převodem na účet. Po úhradě bude majiteli nemovitosti nebo jeho zástupci, zástupci SVJ vydána vylepovací známka, kterou umístí na svozovou nádobu. Svoz komunálního odpadu bude i v roce 2022 nadále zabezpečovat společnost Technické služby Otrokovice, s.r.o. Bez vylepené platné známky pro rok 2022 nebude vaše svozová nádoba po 1.5.2022 svozovou společností vyprazdňována.
Děkujeme za přesné vyplnění a včasné odevzdání ohlašovací povinnosti.
výše místního poplatku za komunální odpad (údaje v Kč)
sazba poplatku 0,55 Kč/litr | ||||
---|---|---|---|---|
četnost svozu nádob | objem | objem | objem | objem |
týdně/ročně | 1100 l | 240 l | 120 l | 110 l |
2x týdně/104x ročně | 62 920,- | nelze | nelze | nelze |
1x týdně/52x ročně | 31 460,- | 6 864,- | 3 432,- | 3 146,- |
kombinovaný/39x ročně | nelze | nelze | 2 574,- | 2 359,- |
1x za 2 týdny/26x ročně | 15 730,- | 3 432,- | 1 716,- | 1 573,- |
1x za 4 týdny/13x ročně | nelze | nelze | 858,- | 786,- |
Výpočet: objem svozové nádoby x počet svozů za rok x sazba poplatku
Např. 120 l popelnice x 26 svozů za rok (1x za 14 dní) x 0,55 Kč/l = 1 716,- Kč
Ing. Ivo Šlíma
vedoucí odboru finančního
Přílohy
ohlašovací povinnost na místní poplatek za odkládání komunálního odpadu.pdf
ohlašovací povinnost na místní poplatek za odkládání komunálního odpadu (1).xlsx
Datum poslední aktualizace: 29. 12. 2021 12:10