Povinné informace

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Město Napajedla

Město Napajedla je obcí, která postavení města získala v r. 1889 dekretem Františka Josefa I.. Právní poměry města Napajedla stejně jako dalších obcí v České republice jsou v současné době upraveny zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích ( obecní zřízení) ve znění pozdějších změn, ale i dalšími předpisy práva soukromého (obchodní zákoník, občanský zákoník aj.) a práva veřejného ( správní řád, speciální správně-právní předpisy, aj.). Příslušné právní předpisy stanovují základní principy postavení obcí a podmínky jejich činnosti.

Město Napajedla je

 - právnickou osobou ( jednotkou územní samosprávy
 - územním samosprávním celkem
 - subjektem veřejné správy

Činnost a úkoly města zahrnujeme buď do oblasti samostatné působnosti nebo do oblasti přenesené působnosti. Záležitosti patřící do samostatné působnosti město spravuje samostatně, přičemž je povinno řídit se zákony a právními předpisy, které vydají ústřední správní orgány k provedení zákonů. Typickou činností patřící do samostatné působnosti je ustavování orgánů a hospodaření s majetkem města. V oblasti přenesené působnosti vykonává město státní správu, kterou mu stát zákonem svěřil. Výkon státní správy vykonává Městský úřad Napajedla ( jako pověřený obecní úřad v územním obvodu pro obce Napajedla, Halenkovice, Komárov, Oldřichovice, Pohořelice, Spytihněv, Žlutava). Rovněž v tomto případě musí městský úřad respektovat zákony a ostatní právní předpisy, a také usnesení vlády a směrnice ústředních správních orgánů.

Masarykovo náměstí 89
763 61 Napajedla
Telefon: +420 577 100 911
E-mail: podatelna@napajedla.cz
WWW: napajedla.cz.argo.gcm.cloud/
ID Datové schránky: rmzbckn
  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

    Masarykovo náměstí 89
    763 61 Napajedla
  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    Masarykovo náměstí 89
    763 61 Napajedla
  • 4.3 Úřední hodiny

    pondělí7:30 – 12:0012:30 – 17:00
    středa7:30 – 12:0012:30 – 17:00
  • 4.4 Telefonní čísla

  • 4.5 Adresa internetové stránky

  • 4.6 Adresa podatelny

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

  • 4.8 Datová schránka

    ID Datové schránky: rmzbckn
Příjmový účet: 19-1409287339/0800 (Česká spořitelna, a.s.)
Výdajový účet: 27-1409287339/0800 (Česká spořitelna, a.s.)
Základní účet: 1409287339/0800 (Česká spořitelna, a.s.)
00284220
DIČ: CZ00284220

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Městský úřad Napajedla
    Masarykovo náměstí 89
    763 61 Napajedla
  • e-mailem: podatelna@napajedla.cz
  • elektronickým podáním: podatelna@napajedla.cz
  • telefonicky na tel. čísle: +420 577 100 911

 

  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

    • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
      (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
    • zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
      (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
    • zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
      (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
    • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
    • zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech
    • zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
    • zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
    • zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
    • Platné obecně závazné vyhlášky
    • Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
  • 11.2 Vydané právní předpisy

    Město Napajedla vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
    Úřední deska, Sbírka právních předpisů
  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    Městský úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímý plat pracovníka, pořizování kopií a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

    Ceníky služeb

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 13.1 Vzory licenčních smluv

    Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • 13.2 Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Město Napajedla poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Výroční zpráva 2023-zák.č.106

Výroční zpráva města Napajedla o poskytování informací podle zákona č. 106 - 1999 Sb. - za rok 2023.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 280,51 kB
Vloženo: 7. 2. 2024

Výroční zpráva 2022-zák.č.106

Výroční zpráva o poskytování informací za r.2022.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 279,97 kB
Vloženo: 20. 2. 2023

Výroční zpráva 2021-zák.č.106

Výroční zpráva o poskytování informací za r.2021.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 278,3 kB
Vloženo: 19. 1. 2022

Výroční zpráva 2020-zák.č.106

Výroční zpráva 2020 - zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 68,28 kB
Vloženo: 19. 1. 2021

Výroční zpráva 2019-zák.č.106

Výroční zpráva o poskytování informací za r.2019.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 279,3 kB
Vloženo: 26. 2. 2020

Výroční zpráva 2018-zák.č.106

Výroční zpráva 2018-zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 128,36 kB
Vloženo: 12. 2. 2020

Výroční zpráva 2017-zák.č.106

Výroční zpráva 2017-zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 73,24 kB
Vloženo: 12. 2. 2020

Výroční zpráva 2016-zák.č.106

Výroční zpráva 2016-zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 79,68 kB
Vloženo: 12. 2. 2020

Výroční zpráva 2015-zák.č.106

Výroční zpráva 2015-zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 462,52 kB
Vloženo: 12. 2. 2020

Výroční zpráva 2014-zák.č.106

Výroční zpráva 2014-zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 61,89 kB
Vloženo: 12. 2. 2020

Výroční zpráva 2013-zák.č.106

Výroční zpráva 2013-zák.č.106.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 61,89 kB
Vloženo: 12. 2. 2020

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.