Nakládání s majetkem státu ve smyslu zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích
3. Pojmenování (název) životní situace
Nakládání s majetkem státu ve smyslu zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích
4. Základní informace k životní situaci
Zákon o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích upravuje způsoby a podmínky hospodaření s majetkem České republiky, vystupování státu v právních vztazích, jakož i postavení, zřizování a zánik organizačních složek státu. Majetek státu (dále jen "majetek") využívá stát zejména:
k plnění svých funkcí anebo v souvislosti s plněním těchto funkcí,
k zajišťování veřejně prospěšných činností anebo pro účely podnikání.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádat může každá fyzická nebo právnická osoba ve smyslu zákona o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, která:
užívá majetek České republiky v příslušnosti hospodaření organizační složka státu nebo
státní organizace, vyjma státního podniku nebo
má zájem užívat tento majetek, případně se stát jeho majitelem a nebo
žádá o zmírnění postupu státu či jiné státní organizace vůči sobě ve smyslu zákona o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Odůvodněná žádost musí být předložena organizační složce státu nebo státní organizaci. Organizační složka státu nebo státní organizace musí dojít k závěru, že navrhované nakládání s majetkem je pro stát výhodné nebo vhodné.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Žádost je možno podat pouze písemně, po konzultaci s příslušnou organizační složkou státu nebo státní organizací.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Žádost je možno vyřídit přímo na:
organizační složce státu či státní organizaci,
Ministerstvu zemědělství,
Ministerstvu financí,
Ministerstvu kultury nebo
Ministerstvu životního prostředí.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Konkrétní organizační útvar bude žadateli sdělen organizační složkou nebo státní organizací.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklady jsou závislé na druhu a způsobu nakládání s majetkem státu, okolnostech a dohodě.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
01.04.2003
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.