Ztráta nebo odcizení důležitých osobních potřeb v zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Ztráta nebo odcizení důležitých osobních potřeb v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Pomoc při ztrátě nebo odcizení důležitých osobních potřeb v zahraničí.
Důležitými osobními potřebami se rozumí - např. léky nebo zdravotní pomůcky.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná občan České republiky, jehož důležité osobní potřeby se ztratily nebo byly odcizeny, případně (v jeho zájmu) jiná osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Občan České republiky obvykle nahlásí zásadnější ztrátu nebo odcizení důležitých osobních potřeb policii v místě svého pobytu (dále jen "místní policie") a požádá, aby mu o tom vydala potvrzení.
Pokud však občan České republiky není schopen řešit situaci s místní policií samostatně, může se obrátit (doporučujeme neprodleně) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.
Zastupitelský úřad České republiky pomůže postiženému občanovi radou, jak situaci řešit, zprostředkováním kontaktu s místní policií, příp. s rodinnými příslušníky či přáteli.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Občan České republiky se může obrátit na:
orgány policie v místě svého pobytu,
příp. zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je postižený občanem České republiky.
Dále je třeba poskytnout potřebné informace o okolnostech, za nichž ke ztrátě nebo odcizení důležitých osobních potřeb došlo.
Pokud již postižený občan vzniklou situaci oznámil místní policii a teprve následně se obrací na zastupitelský úřad České republiky, pak je žádoucí mít k dispozici také doklad o oznámení ztráty nebo odcizení důležitých osobních potřeb (vydaný místní policií).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Místní policie ani zastupitelský úřad České republiky (za svou součinnost v této situaci) nevybírají žádné poplatky.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny.
V závislosti na konkrétních okolnostech případu však jedná místní policie i zastupitelský úřad České republiky tak, aby při řešení této situace nedocházelo k nežádoucím prodlevám.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou předem stanoveni; mohou však jimi být např. rodinní příslušníci či přátelé, jenž byli (na žádost postiženého občana) kontaktováni zastupitelským úřadem České republiky, osoby cestující s postiženým občanem, svědci, pojišťovna apod.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou zpravidla vyžadovány, žádána však může být součinnost postiženého občana (záleží na okolnostech konkrétního případu).
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz může postižený občan zaslat na e-mailovou adresu zastupitelského úřadu České republiky v zemi svého pobytu.
28. Popis byl naposledy aktualizován
03.08.2015
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.